جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سخن وزیر شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۱:۱۶:۳۶

پس از نشست ١٦٨ اوپک در وین
درباره سقف تولید و روشی برای نظارت مطلوب بر آن گفتگو شد
ایران دریلینگ: وزیر نفت ایران پس از نشست ١٦٨ اوپک در وین گفت: درباره تعیین یک سقف تولید و روشی مطلوب برای نظارت بر آن گفتگو شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از شانا، بیژن زنگنه بعداز ظهر جمعه 13 آذرماه به وقت محلی وین پیش از ترک هتل اینترکنتیننتال به سمت فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در این‌باره که چرا اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت تصمیم جدیدی نگرفتند، گفت: دو دیدگاه در اوپک وجود دارد، دیدگاه نخست این است که گروهی معتقدند که روند کنونی، منافع بلند مدت اوپک را حفظ می‌ کند، اما گروه دیگری بر این باورند که ما باید منافع کوتاه مدت را در نظر گیریم.

وزیر نفت در پاسخ به پرسش دیگری در این‌باره که سقف تولیدی در نظر گرفته شد، عنوان کرد: ما سقف تولیدی نداریم. وی در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه آیا عربستان امروز مانع رسیدن به نتیجه در نشست شد، گفت: استفاده از چنین عبارت‌هایی برای روابط میان اعضای اوپک صحیح نیست. وزیر نفت تاکید کرد: هر یک از کشورهای عضو اوپک دیدگاه‌های خود را مطرح می‌کنند و برای من آشکار کردن جایگاه دیگران کار پسندیده‌ای نیست.

زنگنه در پاسخ به پرسشی در این‌باره که آیا کشورهای عضو، امروز درباره سهمیه‌بندی اعضا بحث و گفتگو کردند، گفت: ما درباره سهمیه تولید بحث نکردیم اما ما درباره تعیین یک سقف تولید و  روشی مطلوب برای نظارت بر آن مذاکره کردیم. وی در واکنش به این پرسش که اوپک نقش سازنده خود را امروزه در بازارهای جهانی از دست داده است، گفت: ما در طول سالیان گذشته افت و خیزهای بسیاری داشته‌ایم.


  کد خبر : 804
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :